Michael in Suriname!

Een rustige zondag...

Griet, grietjiebie, grietjiebie! Het is dus echt waar... de prachtige gele vogels schreeuwen je wakker! Wat een indrukken allemaal... Nog steeds een beetje suf maar goedgehumeurd zit ik bij te komen op de overdekte veranda van mijn hotel. De vliegreis ging gisteren overigens totaal langs me heen, waarschijnlijk door de drukte van de afgelopen dagen. Des te groter was de culture-shock toen ik uiteindelijk van de vliegtuigtrap in Zanderij stapte. Natuurlijk maak je je van tevoren een voorstelling vanSuriname en heb je foto's gezien, maar toch blijkt de werkelijkheid altijd weer anders... Voor het vliegveld stonden oude autobusjes en straatverkopertjes, waardoor ik me even terugwaande in Zuid-Afrika. De weg naar Paramaribo -die overigens drie keer zo lang is als ik me had voorgesteld- is ook indrukwekkend. Kleine, houten huisjes met een hoop troep eromheen, tegen een op het oog ondoordringbare muur van tropisch bos. Overal op en voor de schamele huizen verkiezingsvlaggen in alle denkbare kleuren... (hoeveel partijen zijn hier wel niet?!) Eenmaal in Paramaribo blijkt ook alles anders dan verwacht; veel kleiner en dorpser maar gelukkig ook mooier; er is blijkbaar toch veel historie bewaard gebleven. Zometeen moet ik, maar dan in mijn eigen tempo, het rondje van gisteravond maar eens overdoen...

Reacties

Reacties

marius en marijke

lieve michael,

We hebben je verhalen met belangstelling gelezen.
Prachtige fotos!
En wat een schitterend hotel.
We zijn weer terug van een weekje oppassen bij Sarah.

We blijven je volgen.
Liefs pappa en mamma

wesley Bakker

ik ga je verhalen volgen !

cilly

Hi Michael, wat een goed idee je reisblog. Was ooit in Suriname (heul lang geleden) en logeerde in Torarica, dus een hoop herkenning bij het zien van je foto's. Ik reis lekker met je mee hoor via internet! Have fun!

Simone en Marc

Hoi Michael!

Fijn dat je kon vliegen..vandaag is de lucthaven weer even dicht geweest. Mooie foto's en leuk om je verhalen te lezen!

Veel plezier nog en geniet!

Liefs,
Simone en Marc

Suzan

Mooie site zeg, leuk om alles te lezen! Als je terug bent en weer ruimte in je hoofd hebt, moet je mijn naam eens veranderen in de stamboom, die is Suzanna Janzen. Nu eerst maar genieten daar. Ik ga je verhalen volgen. Blijf gezond!
Veel liefs, Suzan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!